CRM-system

Mål

Prosjektet skal profesjonalisere oppdragsvirksomheten, herunder innføre et CRM-system (Customer Relationship Management) for at USIT skal bli mer effektiv, forutsigbar og funksjonell både i forhold til involverte parter internt og overfor våre oppdragsgivere.

Gevinstmål:

  • Forvaltning av priser, tjenester og avtaler/kontrakter
    • Prissetting av produkter og tjenester
    • Alt av avtaler/kontrakter ligger søkbart og sentralt på et sted (inkludert ePhorte)
  • Systemet skal erstatte alle nåværende skyggesystemer
  • Prosess for oppfølging av kunder
    • Rapportering og fakturering i følge kontrakt
    • Rutine for oppdatering av kontaktinformasjon
    • Kundemøter / kundekontakt / varsel
    • Legge inn kundeinformasjon
    • Oppfølging av ordre
  • Bedre støtte og samhandling i oppdragsvirksomheten
  • Oppdatere malverk for avtaler, utarbeidelse av prisvarsel, fakturaspesifikasjon m.m.
    • Mulighet for malverk for rapporter til kunden (tertial o.l.) 

 

Produktmål:

- Opplæring av brukere

- Systemdokumentasjon

- Brukerdokumentasjon

 

Overordnet prosjektplan

Prosjektfase Beskrivelse Start
FASE 1 Planlegging September
FASE 2 Pilotering Desember
FASE 3 Implementering Februar

 

Publisert 6. aug. 2019 20:39 - Sist endret 15. nov. 2019 10:22