Request for Information (RFI)
Universitetets senter for informasjonsteknologi (USIT) leverer infrastruktur og IT-tjenester/-løsninger til både Universitetet i Oslo og universitets- og høgskolesektoren i Norge.
USITs eksisterende kundemasse omfatter omlag 200 kontrakter som inkluderer lokale enheter ved UiO, UiOs samarbeidspartnere og andre institusjoner i UH- og forskningssektoren, og har behov for å sikre at alle kundeforhold og annen relevant informasjon blir ivaretatt på en god og effektiv måte.
Formål med løsningen
Arbeidsoppgaver knyttet til salg og oppfølging av IT-tjenester baserer seg på en distribuert modell, som gjør at store deler av USITs virksomhet er involvert i de merkantile prosessene, med et lite, sentralt ledd som legger til rette for resten.
USIT ønsker å oppnå:
- en bedre og mer strukturert prosess for oppfølgning og håndtering av kunder
- en god prosess-støtte for de viktigste oppgavene
- automatisering av flere oppgaver knyttet til kundeoppfølging der USITs ansatte i dag bruker mye tid på å følge opp
Formål med RFI
USIT ønsker gjennom denne RFI å identifisere mulige løsninger som leverandører kan tilby ved innføring av et CRM-system. Det er ønskelig at leverandøren informerer om og beskriver muligheter som leverandøren mener best ivaretar behovene som er beskrevet i denne RFI.
USIT ber om følgende informasjon
USIT ønsker en skriftlig besvarelse som inneholder følgende:
- Generell beskrivelse av løsningen
- Beskrivelse av prisstruktur
- Tilbakemelding på om de ulike kravene skissert i dette dokumentet gir gode evalueringsmuligheter for valg av system
Besvarelsen skal være på norsk, men eventuell tilleggsdokumentasjon man ønsker å legge ved kan være på engelsk.
Alle besvarelser sendes på følgende e-post adresse: crmprosjekt@usit.uio.no