Leveranser
Prosjektet har en rekke leveranser slik de beskrives i prosjektbeskrivelsen under punktet "mål og leveranser"
Versjon 1 & 2:
Videreutvikling av prototypen fra Sprinten 2020
- Supportvelgeren "Kontakt brukerstøtte"
- "Chat med oss", "Send inn sak", "Ring oss" - levert 03.02.21
- "Book et videomøte" - levert 16.02.21
- Finnes i bunnen av Nettskjema sin hjelp-side, og i alle Nettskjema sine veiledninger.
- Tilbakemeldingsfunksjon "Fant du det du lette etter?"
- Noe endring på design og tekst + knappene "ja"/nei" - levert 03.02.21
- hvis "nei" åpnes et tekstfelt som sender svarene til prosjektets e-postliste
- Finnes i bunnen av Nettskjema sin hjelp-side og i alle Nettskjema sine veiledninger
- Autocomplete-søkefeltet
- Variant I (versjon I) - levert 03.02.21
- Søker i alle Nettskjema-veiledninger
- Finnes på Nettskjema sin forside
- Finnes på Nettskjema sin hjelpeside
- Variant II (versjon I) - levert 03.02.21 og 17.03.21
- Søker i alle IT-tjenester - levert 03.02.21
- Finnes i alle Nettskjema sine veiledninger på bunnen av siden
- Finnes på IT-tjenesteforsiden, trykk her for å se søkefeltet - levert 17.03.21
- Finnes på kontaktsiden Nettskjema-tjenesten henviser til - levert 22.03.21
- Variant I (versjon I) - levert 03.02.21
Forbedring av veiledninger
- Primær IT-tjeneste for revidering ble Nettskjema
- Nye og reviderte veiledninger - levert 01.02.21
- Ny side for hjelp med alle veiledninger samlet - levert 10.02.21
- Ny side for hjelp (revidert på bakgrunn av funn fra brukertestene). Se siden "Hjelp og veiledninger for Nettskjema" - levert 20.04.21
- Sekundær IT-tjeneste for revidering ble Tjeneste for Sensitive Data
- Oversatte og ny norsk index (hjelpeside) for TSD (søkefeltet ble også lagt inn på denne forsiden) - levert 17.03.21.
- Nye norske veiledninger for TSD - levert 27.05.21.
- Nye engelske veiledninger for TSD - levert 10.08.21.
- Gjennomgang av 23 IT-tjenester med hjelp fra Helpdesk (sommeren 2021)
- Oversikt over hvilke veiledninger som er gjennomgått finner du ved å gå til denne siden
Rammeverk for veiledningene
- En fremgangsmåte for arbeidet med veiledninger for våre IT-tjenester
- Se dokumentet "Slik skriver du gode brukerveiledninger" (dette er et levende dokument som kontinuerlig oppdateres) - levert 16.02
- En sjekkliste for arbeid med veiledninger finner du ved å gå til denne siden
- Oppsummering av de viktigste vedtakene fra "Slik skriver du gode brukerveiledninger"
- Generelt
- Alle veiledninger skal legges i /tjenestenavn/hjelp
- Ikke del opp brukerveiledninger i bolker for studenter og ansatte
- Hver artikkel skal handle om kun ett tema
- Skriv en kort ingress - helst ikke mer enn to setninger - om hva leseren kan gjøre eller vite etter å ha lest veiledningen
- Veiledningen kan starte med en oppsummering av innholdet som en kulepunktliste, trekkspillpunkter eller innholdsfortegnelse
- Landingsside
- Index-siden i hjelpemappen burde være landingssiden for alle veiledningene til tjenesten
- Alle veiledninger skal være mulig å finne fra landingssiden /index unntatt veiledninger kun til intern bruk
- Bruk tydelige og gode kategorinavn på denne siden
- Tekstinnhold
- Tittelen i veiledningen må inneholde navnet på tjenesten
- Se punktet 'typografi' i dokumentet "Slik skriver du gode brukerveiledninger"
- Generelt
Publisert 24. feb. 2021 08:55
- Sist endret 22. sep. 2021 13:04