Leveranser

Prosjektet har en rekke leveranser slik de beskrives i prosjektbeskrivelsen under punktet "mål og leveranser" 

Versjon 1 & 2:

Videreutvikling av prototypen fra Sprinten 2020

  • Supportvelgeren "Kontakt brukerstøtte" 
    • "Chat med oss", "Send inn sak", "Ring oss" - levert 03.02.21
    • "Book et videomøte" - levert 16.02.21
    • Finnes i bunnen av Nettskjema sin hjelp-side, og i alle Nettskjema sine veiledninger. 
       
  • Tilbakemeldingsfunksjon "Fant du det du lette etter?" 
    • Noe endring på design og tekst + knappene "ja"/nei" - levert 03.02.21 
    • hvis "nei" åpnes et tekstfelt som sender svarene til prosjektets e-postliste
    •  Finnes i bunnen av Nettskjema sin hjelp-side og i alle Nettskjema sine veiledninger 
       
  • Autocomplete-søkefeltet
    • Variant I (versjon I) - levert 03.02.21
      • Søker i alle Nettskjema-veiledninger
      • Finnes på Nettskjema sin forside
      • Finnes på Nettskjema sin hjelpeside
         
    • Variant II (versjon I) - levert 03.02.21 og 17.03.21 
      • Søker i alle IT-tjenester - levert 03.02.21
      • Finnes i alle Nettskjema sine veiledninger på bunnen av siden
      • Finnes på IT-tjenesteforsiden, trykk her for å se søkefeltet - levert 17.03.21
      • Finnes på kontaktsiden Nettskjema-tjenesten henviser til - levert 22.03.21 

Forbedring av veiledninger

  • Primær IT-tjeneste for revidering ble Nettskjema
    • Nye og reviderte veiledninger - levert 01.02.21 
    • Ny side for hjelp med alle veiledninger samlet - levert 10.02.21
    • Ny side for hjelp (revidert på bakgrunn av funn fra brukertestene). Se siden "Hjelp og veiledninger for Nettskjema" - levert 20.04.21
       
  • Sekundær IT-tjeneste for revidering ble Tjeneste for Sensitive Data
    • Oversatte og ny norsk index (hjelpeside) for TSD (søkefeltet ble også lagt inn på denne forsiden) - levert 17.03.21. 
    • Nye norske veiledninger for TSD - levert 27.05.21. 
    • Nye engelske veiledninger for TSD - levert 10.08.21. 
       
  • Gjennomgang av 23 IT-tjenester med hjelp fra Helpdesk (sommeren 2021) 

Rammeverk for veiledningene

  • En fremgangsmåte for arbeidet med veiledninger for våre IT-tjenester 
  • Oppsummering av de viktigste vedtakene fra "Slik skriver du gode brukerveiledninger" 
    • Generelt 
      • Alle veiledninger skal legges i /tjenestenavn/hjelp
      • Ikke del opp brukerveiledninger i bolker for studenter og ansatte
      • Hver artikkel skal handle om kun ett tema 
      • Skriv en kort ingress - helst ikke mer enn to setninger -  om hva leseren kan gjøre eller vite etter å ha lest veiledningen
      • Veiledningen kan starte med en oppsummering av innholdet som en kulepunktliste, trekkspillpunkter eller innholdsfortegnelse 
         
    • Landingsside
      • Index-siden i hjelpemappen burde være landingssiden for alle veiledningene til tjenesten
      • Alle veiledninger skal være mulig å finne fra landingssiden /index unntatt veiledninger kun til intern bruk 
      • Bruk tydelige og gode kategorinavn på denne siden 
         
    • Tekstinnhold 

 

 

Publisert 24. feb. 2021 08:55 - Sist endret 22. sep. 2021 13:04