Planverk
Overordnet oversikt over prosessen vår
Prosessen
- Konsept
Planlegging
- Interessenter
- Oppdragsgiver
- System/produkt-brukere
- Interne og eksterne brukere
- Ansatte i Helpdesken
- Ansatte i andre avdelinger v/USIT
- Prosjektledelsen og prosjektdeltakerne
- Risikoanalyse
- Verktøy i bruk
- Prosjektsiden
- Figma/JS/Vortex
- Zoom, MS Teams, Mattermost
Milepæler
Fremdriftsplan for prosjektet og etablering av team |
|
Bygge prototype og forbedre selvhjelps artikler for Nettskjema |
|
Plan for måling/skalering (GA) og testing av prototypen |
|
Implementere prototypen feb/mars 2021 |
|
Videreutvikle prototypen |
|
Versjon I
Teknisk
-
Autocomplete-søkefelt som leter gjennom «hjelp»-mappene i vortex
-
En supportvelger som inneholder Helpdesk sine support-tjenester:
a) sende inn sak (via e-post)
b) ringe til Helpdesken
c) Livechat
d) Zoom-veiledning -
Legge inn tilbakemeldingsknappen: «fant du det du lette etter?»
Innholdsproduksjon
-
Videreutvikle veiledningene for Nettskjema
-
Videreutvikle veiledningene for zoom -
Etablere et rammeverk for veiledningene og videreutvikle veiledningene for tjenestene som er viktigst
Målinger
-
Konkretisere og klargjøre test- og analyseverktøy – Google Analytics
-
Måle brukeropplevelse og bruk (fornøydhet, suksessrate, antall henvendelser)
Versjon II
Teknisk
-
Videreutvikling av funksjonalitet basert på bruksstatistikk og tilbakemeldinger
-
Innføre en tjenestevelger (som tilhører "søkefeltet")
-
Oppdatere utseende på løsningen i forbindelse med oppdatering av nettsidene (9.mars)
Innholdsproduksjon
-
Ferdigstilling av rammeverk som skal brukes i samarbeidet med nettredaktører og tjenesteeiere
-
Utrulling av nye veiledninger for de topp 10 viktigste tjenestene for Helpdesken
Målinger
-
Analysere funn fra målingene og automatisere denne prosessen
-
Videreutvikle, eventuelt endre/fjerne funksjonaliteter avhengig av funn
Avslutning
- Evaluering av prosjektet i form av en avsluttende prosjektrapport
Realisering
- Videreutvikling og vedlikehold av tjenesten
- Konkretisere hvordan dette skal gjøres - både i forhold til statistikk, innholdsproduksjon og funksjonalitet