For å gjøre det enklere å finne veiledning og support ved behov
Sluttrapport
Formål
Selvhjelpsprosjektet ønsker å avlaste førstelinjesupport ved å gjøre det lettere for brukerne å søke opp veiledninger på UiOs nettsider. Det skal også være mulig å kunne velge type support ved behov, og prosjektet vil derfor samhandle med support-tjenester som UiO tilbyr i dag. Prosjektet omfatter derfor en teknisk løsning, samt forbedring av innholdet på nettsidene. For å kunne oppnå våre mål samler vi kontinuerlig inn bruksstatistikk og tilbakemeldinger som brukes til å evaluere og forbedre tjenesten.
Versjon I leveranse
- Teknisk videreutvikling av prototypen fra Google Design Sprinten (juni 2020)
- Et autocomplete-søkefelt som leter gjennom veiledningene i tjenestekatalogen er løsningens hovedfunksjon
- Ett område med veiledninger skal brukes til utprøving av prototypen (Nettskjema). I arbeidet med veiledningene inngår også utvikling av en mulig fremgangsmåte for veiledninger på tvers av tjenester
Versjon II leveranse
- Teknisk løsning (videreutvikling av versjon I)
- Fullt reviderte veiledninger av tjenester som Helpdesken får mange henvendelser om. I arbeidet med revisjon av tjenestene inngår også etablering av et samarbeid mellom nettredaksjon, tjenesteeiere og innholdsprodusenter som sikrer fortsatt høy og enhetlig standard på veiledningene
Kontaktinfo
selvhjelpsprosjektet@usit.uio.no
Prosjekteier
Tomm Eriksen
Prosjektleder
Kim Sivertsen
Deltakere
Gyda Kjekshus
Kim Sivertsen
Tomm Eriksen
Rune Ersdal
Iselin Gulli
Prosjektperiode
Jan 2021 - april 2022
Prosjektstatus
Konsept | Planlegge | Gjennomføre | Avslutte | Realisere | |
---|---|---|---|---|---|
Godkjent | Godkjent | Fase 1 - Godkjent | Fase 2 - Godkjent | Godkjent | |